torsdag den 13. december 2012

knækbrød og tag

Jeg har lavet en tag som ikke er jul, har brugt sizzix bigz dies og så har jeg bagt super nemme knækbrød , en opskrift jeg har fået af min datter.

Opskrift på nemme knækbrød
1 dl hørfrø, 1 dl solsikkekerner, 1dl. græskarkerner og 1 dl. sesamfrø, 1 tsk. salt 1 tsk. bagepulver, 1 1/4 dl olie og 1 dl.vand og 3 1/2 dl. mel. Røres sammen og lægges mellem 2 stk bagepapir til det er rullet ud til ca. 4-5 mm's tykkelse , øverste lag papir fjernes, inddeles i passende stykker med en kniv og bages i en 200 gr. varm ovn i 10 min til de er let gyldne..Hurtigt og nemt og så skal man ikke have fingrene i dejen, stor fordel, har lige fået et fif med at hvedemel kan erstattes med rugmel-speltmel
Du må have en god aften
knus Pia

27 kommentarer:

Crafty Lark sagde ...

Love your tag,and the recipe looks interesting - might be too healthy for me. xx Flora

Kort og Søm sagde ...

Det var en nydelig tag du har laget :O)
Og hjemmelaget knekkebrød er kjempe godt.
Klem Fredrikke

Linda sagde ...

Lækker tag:-)
Ja den opskrift kender jeg og den er så god og nem som du skriver og smager fantastisk:-))

God aften

Lise sagde ...

Super lækker tag:-))
Jeg var så heldig at få knækbrød forærende, lavet efter samme opskrift og ja de er bare super gode:-)))
God aften.
Knus Lise

Mio sagde ...

Fint tag : ) og hjemmelavet knækbrød smager bare godt og det er så nemt : )
Rigtig god 13 dec

ania sagde ...

Piękna zawieszka, a ciasto.. bardzo apetyczne!!

morkaren sagde ...

Åee ja de knækbrød har jeg bagt mange gange, de er lækre, forsvinder som dug for solen, de er jo mare en småkage end "brød" din tags er flot, er det en af de store spellbinder du har brugt? knus morkaren,

Annette / aka sagde ...

De knækbrød/kiks har jeg bagt mange, mange gange. Og de forsvinder så hurtigt, og er lette og hurtige at lave.
Jeg bruger dog speltmel+rugmel i stedet for hvedemel.

Smuk tag i dejlig facon.
Ha en dejlig aften.

Karina Beck sagde ...

De knækbrød ser ret lækre ud.
Flot tag!

Bente Årstad sagde ...

Flott tag og disse knekkebrødene så veldig gode ut:)
klem bente:)

Gitte sagde ...

Super flot Tag.
De lyder lækre de knækbrød.

Annette sagde ...

Smukt tag.
De knækbrød ser vel nok dejlige ud, lige til at spise :-)

Mette sagde ...

Sød tag du har kreeret...knækbrødet bager jeg tit, for jeg kan nemlig ikke lide kager ;-)
Jeg har bare ingen idé om hvor længe det kan holde sig ? - og det ville være skønt hvis man kunne bage til en uge ad gangen...

lasize sagde ...

Such a very lovely work pia ,hugs from ann

Dorit sagde ...

De knækbrød er bare så lækre, smager rigtig dejligt at korn, mums, dog ruller jeg dem halvt så tynde, så får man dobbelt så mange... det lyder min opskrift på. Jeg bager dem dog ikke så tit, fordi jeg guffer de fleste selv, hmmmm....

nergele's puslerier sagde ...

Hei jeg er mektig imponert over hva du får til og du skal vite att du inspirerer mange,stå på Pia,og ha en fortsatt deilig adventstid.
Klem fra Hilde Johanne.

Words and Pictures sagde ...

The tag looks great, and so does that crispbread - love all those seeds!
Alison x

lam sagde ...

både tag og knækbrød ser super lækkert ud.

Karen sagde ...

This is gorgeous!!! I love, love your work!! Hope you have a wonderful Christmas!! : )

Patricia sagde ...

This is a beautiful Tag, the food looks really healthy.

Patricia

Willy's creations sagde ...

Beautiful tag you made!

Hugs,Willy

Charlotte sagde ...

Smukt tag. Opskriften er printet ud, glæder mig til at få afprøvet den!

nedergaard ( Lissy ) sagde ...

Super skønt tag og lækkert knækbrød
Ha en god 14. december

Sophie sagde ...

Ein wunderschönes Tag, liebe Pia.
Und danke für das herrliche Knäckebrot-Rezept.
Ich habe es mir gleich kopiert.
Sehr lecker, ich liebe Knäckebrot, und vor allem, wenn es selbstgemacht ist.
Vielen Dank dafür.

Einen schönen 3. Advent xx

Sissel sagde ...

Du lager så mye fint Pia og i høyt tempo, rekker ikke å kommentere ofte nok. Det pyntede glasset i forrige innlegg er nydelig og det samme med kortene dine.
Klem Sissel

Kjersti sagde ...

Et nydelig kort og for en herlig oppskrift Pia, den må jeg nok prøve til jul:)
Klem fra Kjersti:)

Mihaela sagde ...

Very beautiful work, love the colors!!!